معرفی ویژگی‌ها و امکانات فروشگاه آنلاین دیجی کالا

امکانات فروشگاه آنلاین می‌تواند زیاد متنوع و گسترده باشداما در اختصاص امکانات به یک فروشگاه اینترنتی باید اعتنا نمود که زیاد بودن امکانات به معنای بهترین بودن آن نیست. در سراسر جهان نمونه‌های زیادی از فروشگاه‌های آنلاین می‌توان یافت که مهم به‌کارگیری صحیح ویژگی‌های دکان آنلاین توانسته‌اند در جذب مخاطبان و بسط کسب و عمل خود موفق عمل کنند. در مرز و بوم ما فروشگاه آنلاین دیجی کالا یکی از شناخته شده‌ترین و موفق‌ترین مغازه اینترنتی استاعتنا به این وب سایت فروشگاهی نشان دهنده اینه که وجود داشتن بعضا ویژگی‌های مغازه آنلاین می‌تواند زمینه ساز برد آن باشد. به این دلیل در طراحی فروشگاه آنلاین باید به این مسائل اعتنا نمود و وبسایت فروشگاهی مورد حیث را با در نظر گرفتن امکانات مورد نیاز طراحی گردد. در این راهنما شما را با امکانات و ویژگی‌های دکان آنلاین آشنا نموده و در ادامه بعضا از امکانات و ویژگی‌های دکان آنلاین دیجی کالا را بررسی می‌کنیم.

ویژگی‌ها و امکانات دکان آنلاین

تقریباً حدود ۳۰ درصد از مصرف کنندگان در جهان از internet مایحتاج خود را خریداری می‌کنند. روزبه‌روز بر تعداد همین اشخاص افزوده می‌شودهمین بدین معناست که بیش از ۲ میلیارد نفر در دنیا مرتباً به یک عدد از میلیون‌ها فروشگاه آنلاین رفته و خرید خویش را انجام می‌دهندواضح میباشد که در چنین شرایطی رقابت فی مابین فروشگاه‌های اینترنتی دوچندان مضاعف باشد. با این استدلال واجب است که امکانات دکان آنلاین به گونه‌ای طراحی شود که مورد رضایت کاربران بوده و اولی قدم به جهت دستیابی به یک مغازه آنلاین پیروز برداشته شود. ویژگی‌های مورد انتظار کاربران از یک فروشگاه اینترنتی مطلوب عبارت‌اند از:

۱چشم نواز و کاربرپسند بودن

تحقیقات نشان داده میباشد که بیش از ۲۵ درصد از اعضا یک مغازه آنلاین را به عامل ناوبری نامناسب و پیچیده آن ترک می‌کنند. به همین استدلال طراحی دکان اینترنتی شما می بایست بی آلایش و روشن باشد به گونه‌ای که هر کاربری به سادگی بتواند متوجه شیوه کار کردن اساسی آن بشود. علاوه بر این برای کاربردپذیری بخش اعظم فروشگاه آنلاین می بایست این ویژگی‌ها را داشته باشد: 

·         کلید افزودن به سبد خرید کردن مدام می بایست به شکل پر‌نور قابل تماشا باشد.

·         منوها باید به سادگی در دسترس بوده و تقسیم بخش‌های وب سایت در آن کاملا منطقی و قابل فهم و شعور باشد.

·         محصولات به طرز منطقی و منظم و آراسته سازماندهی شود.

·         محصولات به بخش‌ها و زیرمجموعه‌های و با یک‌سری شیوه مختلف تقسیم شود.

·         یافتن محصولات بر پایه برند، گونه محصول و دامنه قیمت به سادگی رخ پذیرد.

·         در همگی صفحه ها قابلیت و امکان جستجوی محصولات وجود داشته باشید

·         قابلیت وصال مشتریان به محصولات در عرض چند ثانیه آماده باشد.

۲شرح ظریف محصولات

از جمله امکانات فروشگاه آنلاین که دوچندان واجب هم هست، شرح ظریف محصولات در آن استاهمیت ندارد که محصولات شما چقدر عالی و مرغوب هستند، چون تا شما به صدق جنس را توضیح نداده باشید، مخاطب شما این خصوصیت را متوجه نخواهد شدشرح ظریف محصولات یک عدد از مهم‌ترین ویژگی‌های فروشگاه‌های آنلاینه که معمولا در فروشگاه‌های اینترنتی مورد غفلت قرار می‌گیردتوضیح دقیق محصول به خصوص در هنگامی که در دکان آنلاین خویش محصولات مشابهی دارید، بیشتر مهم استزیرا اعضا می‌خواهند بدانند تفاوت بین همین دو فرآورده در چیست، تا بتوانند بهترین را انتخاب کنند.

۳. عکس‌های مرغوب از محصولات

توضیحات به جهت جذب خریدار عالی هستند؛ اما توقع این که یک خرید کننده سوای همین که کالای مورد نظر را ببیند، آن را بخرد، توقع نا به جایی است. بیش از ۶۷ از کسانی که خرید کردن آنلاین دارند، تصویر مطلوب از فرآورده را فراوان تعریف می‌کنند.

۴. فیلم دموی جنس 

داشتن یک تجربه ۳ بعدی از محصول، به اعضا اطمینان خاطر بیشتری نسبت به کالای خریداری شده می‌دهد. فیلم‌های دمو به مشتریان یاری می‌نماید که خیال بهتری از بعدها و میزان مرغوب بودن فرآورده به دست آورند.

۵. بخش نظرات 

یک عدد از امکانات دکان آنلاین که می‌تواند تأثیر متعددی بر بر روی ذهنیت مخاطبان در گزینه یک فرآورده بگذارد، نظرات سایر مشتریان و خریداران آن کالا است. بیش از ۶۳ درصد مخاطبان تمایل دارا هستند که محصولی را خریداری نمایند که سایر کاربران در گزینه آن لحاظ مثبتی ابلاغ کرده‌اند. در طراحی مغازه آنلاین بایستی قرار دادن همین بخش را در لحاظ داشت.

۶صفحه جذاب و حرفه‌ای درباره ما 

بسیاری از اعضا علاقه دارا هستند که بدانند شما چه کسی هستید. شناختن و داشتن داده ها در گزینه یک مغازه آنلاین سبب اطمینان بخش اعظم به آن فروشگاه می‌شود. در این صفحه باید نام برند، تاریخچه آن، آدرس دفتر مرکزی، مالکان و تاریخ تأسیس ارائه شودهمینطور باید راه‌هایی برای برقراری تماس مشتریان در همین ورقه نشان داده شوداعضا تمایل دارند که بتوانند با مدیر سایت فروشگاهی امکان تعامل داشته باشند.

۷نمایش مناسب در گوشی 

یکی از از مسائل با اهمیت در طراحی مغازه آنلاین، طراحی امکانات مغازه آنلاین به گونه‌ای است که در نمایش موبایلی در گیر کوچک‌ترین اختلالی نشودبایستی توجه داشت که امروزه بیش از ۵۰ درصد از مشتریان از موبایل به جهت مراجعه به فروشگاه آنلاین به کار گیری می‌کننداین به‌این معناست که چنانچه سایت شما با موبایل سازگاری نداشته باشد، شما بخش عمده‌ای از مشتریان را از دست داده‌اید.

۸ایجاد روش‌های گوناگون پرداخت 

لحاظ و تجربیات مشتریان در مورد بهترین روش پرداخت متفاوت است. از همین رو ضروری می باشد که شما روش‌های مختلف پرداخت را برای انواع سلیقه‌ها فراهم کنید. ممکنه بعضا از مشتریان در در آغاز به مغازه آنلاین شما اعتماد نداشته باشند و ترجیح بدهند که در هنگام تحویل جنس پرداخت خویش را انجام دهند.

۹قابلیت ردیابی سفارش به جهت مشتریان 

ایجاد امکان ردیابی سفارش مشتریان را قدرتمند می‌سازد تا زمانه وصال فرآورده را پیش بینی کرده و در صورت نیاز در آن زمانه وجه گزینه نظر را فراهم داشته باشندهمینطور چنانچه به هر علتی رسیدن سفارش با مشکل مواجه شود، کاربران از آن باخبر شده و اعتماد خویش را به فروشگاه از دست نمی‌دهند.

۱۰. برقراری راه‌های ارتباطی متعدد با کاربران 

وجود داشتن ماژول چت زنده می‌تواند سبب اطمینان اعضا و ایجاد قابلیت و امکان هدایت ایشان به جهت خرید بخش اعظم و خوب تر کند. ماژول چت باید هنگامی که پاسخگو می‌باشید را به روشنی معلوم کندکلید ارتباط صفحه ها اهمیت رسانه‌های اجتماعی قابلیت معرفی محصولات تارنما شما را بوسیله کاربران فراهم می‌آورد. ارتباطات ایمیلی و تلفنی نیز می‌تواند آیتم استقبال اعضا قرار گیرد.

امکانات فروشگاه آنلاین دیجی کالا 

ممکن است برای شما نیز سؤال شده باشد که چه چیزی دکان آنلاین دیجی کالا را در کشور متفاوت کرده است؟ یا همین که امکانات دکان آنلاین دیجی محصول چیست؟ در پاسخ بایستی گفت احتمالا مهم‌ترین ویژگی در همین دکان را بتوان در طراحی فروشگاه اینترنتی برای اعضا دانست. در واقع امکانات دکان آنلاین دیجی کالا همه به گونه‌ای گزینش و در کنار هم چیده شده‌اند که بهترین تجربه و سریع‌ترین مسیر را به جهت خرید کردن مشتریان آماده کند.

در ادامه اهمیت بعضا از امکانات دکان اینترنتی دیجی جنس آشنا می‌شویم

·         قابلیت تعریف محصولات متعدد به صورت ساده و متغیر 

·         قابلیت و امکان نوع بندی محصولات و انتساب یک کالا به چند دسته بندی 

·         امکان انتخاب بها محصولات و اعمال تخفیفات درصدی  به صورت عمومی 

·         قابلیت تعریف‌و‌تمجید اشکال تخفیفات برای مشتریان ثابت به خواسته تشویق به خرید کردن عمده و وفادارسازی مشتریان 

·         نمایش محصولات مرتبط در صفحه جنس به صورت تصادفی و کلیدی امکان مدیر محصولات اکران داده شده از سوی مدیریت تارنما 

·         امکان تعریف و گزینش روش‌های متفاوت ارسال محصولات 

·         قابلیت ارسال دیدگاه، ثبت تجربیات، رتبه بندی محصولات و نظرسنجی توسط کاربران 

·         جستجوی پیشرفته محصولات تارنما به صورت حرفه‌ای اهمیت امکان پیشنهاد و تکمیل جستجو در حین تایپ 

·         ایجاد اتوماسیون از تصویب پیشنهاد تا وصال متاع به خرید کننده و قابلیت و امکان مشاهده و پیگیری خریدهای انجام شده به وسیله اعضا 

·         قابلیت و امکان تعریف روش‌های متعدد پرداخت 

·         قابلیت گزارش گیری گسترده و متنوع آماری 

·         قابلیت و امکان تعریف آیتم‌های متفاوت بر روی انواع محصولات و فیلتر نمودن نتیجه ها نمایش داده شده بر مبنای این آیتم‌ها 

·         اکران سرعت بالا و سرعت بارگذاری بالا 

·         امکان تعریف‌و‌تمجید یک سری مدل منوی کاربری، و تعریف منوی ویژه 

·         امکان صادر شدن آنی فاکتور و ارسال فاکتور برای مشتریان 

·         قابلیت برچسب گذاری محصولات به جهت خوبتر دیده شدن محصولات و رسیدن سرعت بالا به آنان 

·         قابلیت نمایش محصولات مالامال فروش، پر بازدید، ارزان‌ترین و گران‌ترین محصولات

·         قابلیت و امکان ایجاد و اکران پیشنهادهای ویژه فروشگاه

·         امکان تعریف آیتم‌های متفاوت در معرفی محصولات و دارا بودن قسمت مشخصات فنی ساخت 

·         قابلیت مقایسه محصولات هم جور 

شایان ذکر است در صورت تمایل به داشتن فروشگاهی که از نظر ساختار و طراحی نظیر دیجی کالا کار کشته باشد، می‌توانید روی مشاوره، طراحی، اجرا و پشتیبانی تیم پرگاس حساب کنید. طراحی و اجرای مغازه آنلاین در این گروه با بهترین بها و در سریع‌ترین زمان ممکن و نیز یک پشتیبانی جامع انجام می‌پذیرد.

(منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ پرگاس)