قیمت موتور زانتیا – سایت قیمت ها

موتور پژو 2008 محصول جدید ایران خودرو با حجم کمتر از 1600سیسی بیش از 163 اسب بخار قدرت دارد و موتور لیفان 820 هم با حجم 2400سیسی 160 اسب بخار نیرو دارد. از سوی دیگر نمیتوان گفت پیشرانههای مشابه یکدیگر ساختار یکسانی دارند و از دیگر نمونهها در این بخش میتوان بهموتور تویوتا کمری XV40 و لیفان 820 اشاره کرد که بسیاری این دو موتور را یکسان میدانند. جالب است بدانید که شرکت فورد با داشتن قویترین موتور 4 سیلندر جهان، صاحب بهترین موتور جهان در این کلاس است به طوری که موتور 1 لیتری و توربو این شرکت با نام اکوبوست قدرتی معادل 174 اسب بخار دارد که بیش از میزان نیرویی است که موتور 2500 سیسی نیسان ایکس تریل تولید میکند. نور چراغ های ترمز عقب بسیار خیره کننده بوده و تفاوت شدت نور در لحظه روشن شدن چراغ ترمز عقب کمی زننده است. نمای جانبی بدنه مثل زانتیا اصل است اما در عقب خودرو باز هم شاهد فاجعه دیگری هستیم.

البته میتوانید با پرداخت بیشتر خودرو را بهصورت کارخانهای آپشنال کنید ولی در این صورت قیمت نهایی ممکن است شما را به فکر خرید خودرویی کارکرده با استاندارد بالاتر و کیفیت بهتر از برندی دیگر بیندازد. برای اطلاعات بیشتر ما را در اینستاگرام دنبال کنید. سپر جلو و عقب تزریقی بوده و یک نوار محافظ جانبی سراسر بدنه را با زه نقره ای در بر می گیرد. چهره زانتیا در عقب نیز همچون دیگر بخش ها، کاملا دهه نودی است و با المان های طراحی روز، فاصله زیادی دارد. موتور پژو پارس چهار سیلندر خطی در کلاس حجمی ۱۷۶۱ cc است که در دو نوع معمولی و ۱۶ سوپاپ تولید می شود. نوع موتور معمولی این خودرو همچون دیگر موتورها از ۸ سوپاپ استفاده میکند به طوریکه هر سیلندر دارای یک سوپاپ وردی یعنی سوپاپ گاز و یک سوپاپ خروجی یعنی سوپاپ دود است که قدرتی معادل ۱۰۰ اسب بخار تولید می کند ولی در نوع دیگر از موتورهای تولیدی همچون موتور پارس ELX از ۱۶ سوپاپ استفاده شده است یعنی هر سیلندر دارای ۲ سوپاپ گاز و ۲ سوپاپ دود است که این باعث افزایش قدرت در موتور تا ۱۱۰ اسب بخار می شود و موتور جدید XUM با 8 سوپاپ و اسب بخار کمتر ولی گشتاور بالاتری دارد.

مسلم است که سواری آوانته را هیچ وقت نمی توان به نرمی زانتیا دانست! شباهت عینی فضای داخلی پارس با ۴۰۵ می تواند یک امتیاز منفی برای این خودرو باشد به طوریکه داشبورد در داخل کابین تقریبا همان پژو ۴۰۵ است البته با کمی تغییرات(البته در مدل های دید پژو پارس داشبورد جدید و پژو 405 داشبورد جدید) گاهی اوقات نمی توان تفاوت چند میلیون تومانی این خودرو را با پژو ۴۰۵ درک کرد ولی به هرحال راحتی بیشتر صندلی ها، فرمان پذیری برتر، طراحی مناسب غربیلک فرمان، عملکرد بهتر جعبه دنده و کلاچ از جمله چهره خودرو تغییراتی هستند که این برتری نسبی را برای این خودرو فراهم کرده است. موتور XU7 پلاس در واقع نمونه بهبود یافته موتور XU7 است. بیت ران: درباره تغییر ریل سوخت در XU7 پلاس نیز توضیح می دهید؟ L3 یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی به حجم ۱٫۸ لیتر با سوخت رسانی انژکتوری است که میل سوپاپ آن بر روی سرسیلندر بوده و یا به اصطلاحی OHC است که دارای ۸ سوپاپ و حداکثر توان ۱۰۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۵۳ نیوتن در متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه است.

مواد به کار رفته کابین نیز همگی از جنس پلاستیک سخت و تیره است اما کیفغیت به کار رفته در آنها مناسب است و ماندگاری خوبی هم دارند. هردو خودرو پشت خط آماده شنیدن استارت هستند و با شنیده شدن فرمان حرکت هر دو با شتاب خوبی به حرکت در می آیند اینجاست که اسپرو با توجه به وزن کمتر و ضریب دنده نسبتاً سنگین در دنده یک و دو تا 130 کیلومتر پا به پای زانتیا حرکت می کند. در طراحی ظاهری ماکسیما همانگی و ارگونومی بسیار خوبی به چشم می خورد. پس از تولید این خودرو در طی چند سال اول با نام پرشیا یا پارس مدل جدیدی به نام پارس ELX طراحی و تولید شد که از نظر ظاهری تغییرات زیادی نکرد و تنها کمی آپشن های خودرو افزوده شد اما موتوری جدید و پر قدرتی برروی این خودرو قرار گرفت (خودرو پارس موتور زانتیا) و سواری با آن را جذاب تر نمود ولی بازهم این مدل نسبت به امکاناتش قیمت بالاتری بخود گرفت. تولید ۱۶ سوپاپ تنها در سال ۱۳۸۲ صورت پذیرفت و بلافاصله با ئیالاکس جایگزین شد. این خودرو که در زمان خود پرقدرت ترین ماشن کشور محسوب میشد در دو نسخه اتوماتیک و دستی به بازار عرضه شد، اما به لحاظ سطح امکانات و تجهیزات تفاوت آن چنانی نداشتند.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد موتور زانتیا لطفا از سایت ما دیدن کنید.