نه اینطور نیست ، تنها حجم موتور ملاک نیستش ! خب بله اینطوری نیست که همیشه همیشه اذیت کنه ، نباید زیاد نگرانتون میکردم . سلام بنده قبلا پژو روآ داشتم دو گانه کارخانه مدل 87 خدا وکیلی خیلی خوب بود بدون اذیت سال 94 پارس سال گرفتم اصلا رازی نیستم روآ خیلی از پارس بهتر بود در راه رفتن کفی حرف نداشت فقط سر بالایی ها کم می آوردولی در طول این 7سال ماشین بی درد سری و کم خرجی بود . جایگذاری قطعات آلمانی با نوع چینی باعث شد که دید مردم از این خودرو و موتور ملی به یک کابوس تبدیل شود . این موتور که از پیشرفته ترین موتورهای موجود درداخل کشور است . چون اگر دقت کنید خودروهای امروزی طوری طراحی و ساخته می شوند که بدنه ای صاف مثل این خودرو نداشته باشند و این یعنی نقاط شکست در اتاق آن کمی خطرناک است. ميشه منبعش رو ذکر کنید؟ كيلومتر خطا داره تو پست قبل گفتم كيلومتر ماشينها قابل قبول نيست و تست هاي اصلي با دستگاه سنجيده ميشه. تازه شما با كيلومتر ماشينت 9.4 زدي اون كه قبول نيست. پس اگر به دنبال یک خودروی با کیفیت و بدون دسترسی می گردید خودروهای خانواده رنو انتخاب بی چون و چرای شما هستند.
اما خوشبختانه با رفع تحریم ها این مشکلات رفع شده است و شما می توانید با خیال راحت این موتور را انتخاب کنید . به گزارش «پرشین خودرو»، این خودرو با قیمت معادل 21 میلیون و 500 هزار تومان در فروش شهریورماه ایران خودرو گنجانده شده است. زانتیا خودرویی ناچبک است که در سال ۱۹۹۳ توسط کمپانی سیتروئن به بازارهای جهانی معرفی شد. زیبایی بدنه خودرو یکی از ملاکهای ظاهری هر خودرویی میباشد و زانتیا نیز از این امر مستثنی نمیباشد. زانتیا با این قیمت عجیب و ایمنی ضعیفش! موتور زانتیا 2000 · به همین دلیل نسبت تراکم هست که 405 1800 به راحتی 405 2000 رو رد میکنه و بهتر راه میره . اما این مقاله این دو خودرو را در قیاسی رو در رو به چالش میکشد. اگر بخواهیم سراغ دیگر عیب های این فرانسوی برویم باید گفت که دید راننده برای عقب تا حد زیادی ضعیف است. سنسور دور موتور: وظیفه تشخیص چرخش میل لنگ را دارد که بر روی فلایویل است. تو شتاب ماشینا تو دور بالا هستن و تو دور بالا افت گشتاور زانتیا بیشتره و به همین خاطر توانش هم کمتر شده. خوب همونطور که دیدید تو همه ی دنده ها به جز دنده یک گشتاور چرخ ماکسیما بیشتر بود و با توجه به اینکه سایز لاستیک ماشینا تقریبا یکیه و وزن ماکسیما حدود 1410 کیلو (اعداد مختلفی اعلام شده از 1390 تا 1430) و وزن زانتیا 1468 کیلو هستش این برتری بازم به نفع ماکسیما تموم میشه.
پژوپارس شبیه به پژو 405 است با این تفاوت که ظاهر جذاب تر و اسپورت تر این محصول توانسته پژو پارس را به یک خودروی بسیار زیبا در رده قیمتی خود تبدیل کند. این سامانه به دیسکهای پرهدار هوا-خنک در جلو و دیسکهای توپُر در عقب جفت شده است. موتور زانتیا به عنوان قلب تپنده این خودرو شناخته می شود و همچنین گیربکس نیز به عنوان یکی از ملزومات خودرو شناخته می شود که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. ولی در نسل یک و دو سوخت CNG قبل از دریچه گاز توسط میکسر به هوا تزریق میشه . من خودم سوار ماشینای زیر ۵۰ میلیون زیاد شدم ولی هیچی پیکان ، خانواده رنو ، خانواده دوو و ماشینای قدیمی نمیشه . کاتالیزور زانتیا از سوی ایران دلکو تأمین می شود و تا ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هم برای آن در بازار، قیمت اعلام می کنند. خودم یه پارس ۸۹ دارم یه پیکان ۸۰ کاربراتور خداوکیل نزدیک به هفت سال اصلا تعمیرگاه نرفت فقط یه بار تنظیم کاربرات هنوز که هنوزه صفحه کلاچ و شمعاش و گیربکس و دفش هنوز دست نخورده و الان موتورش یه کم بخار میکنه سوختشم ۸ ونیمه بااین وضع هنوز گاز بهش میدی غوغا میکنه کلا دور موتور شش باهاش رانندگی میکنم واقعا ماشین کم اصطحلاکیه فقط عیب بزرگش اینه که الان به تعمیر اساسی نیاز داره اگه مثل دو سال قبلش سالم بود لذت میبردی ازش چون یه ذره صدا توش نبود ۱۷۰ تا مثل آب خوردن راه میرفت بدون کوچکترین لرزشی و از نظر شتاب پارس و سمند و ۲۰۶ و پراید رو میذاشت چون بچه جوونم و کلم داغه و جنوبی ام خیلی تند و هیولایی رانندگی میکنم واقعا پیکان عالیه ولی پارس به ازای هر سوسول بازی که باهاش در میارم بایدکلی خرجش کنم اصلا نمیدونم انگیزه ساختن پژو چیه واقعا خانواده پژو و سمند و زانتیا آشغاله فقط باید خرجشون کنی شاید برا بعضیا بدون خرج باشه چون جایی نمیرن من واقعااز ماشینام کار میکشم حداقل هفته ای ۸۰۰ کیلومتر باهاشون بندر و کرمان و اطراف میرم اونم تا هر چی که ماشین گاز میخوره تا حالا حدود ۷ میلیون پول جریمه دادم .
از سوی دیگر نمایشگاهداران عقیده دارند پارس سفید رنگ TU۵ را بهتر می فروشند و بازار بهتر از آن استقبال کرده است و پیشنهاد میشود که این مدل از پژو پارس خریداری شود. اواخر سال 92 بود که ایران خودرو، داشبورد جدیدش را روی پژو 405 و پژو پارس قرار داد و به این ترتیب مدلهای جدید این دو خودرو به اسم «داشبورد جدید» معروف شد که البته بازاریها به آن «داشبورد سوناتایی» هم میگفتند! شرکت ایران خودرو در نظر دارد برای سال 93، خودروی پژو پارس را با داشبورد تغییر شکل یافته و با موتور استاندارد یورو4 به بازار عرضه کند. یا سمند EF7 1700cc با وزن بیشتر میتونه از 160 به بعد پا به پای پارس موتور زانتیا راه بره ! مدل بعدی XUM ELX پژو پارس نیز 16 سوپاپه و یورو دو بود که شتاب آن در مقایسه با مدل اتوماتیک از 14 ثانیه به 11 ثانیه رسید.