بازاریابی و تبلیغات: تفاوت چیست؟

بازاریابی و تبلیغات دو مفهومی هستند که تقریباً هر کس روزانه با یک روش یا دیگری با آن روبرو می شود ، اما هنوز هم بین این دو سردرگمی وجود دارد. آیا آنها اساساً فقط با دو نام متفاوت یکسان هستند؟ چگونه آنها مشابه و متفاوتند؟ هر کدام از چه ابزارها و راهبردهایی استفاده می کنند؟

درک تفاوت بین بازاریابی و تبلیغات برای موفقیت شرکت شما اساسی است. بنابراین ، ما کمی به سردرگمی خواهیم پرداخت و هر اصطلاح را تعریف می کنیم ، و همچنین مفاهیم کلیدی هر کلمه را توضیح خواهیم داد.

* آیا می خواهید مراحل موفقیت در بازاریابی خود را بدانید؟ اینجا را کلیک کنید و لیست “نحوه ایجاد کمپین های بازاریابی دیجیتال خود را (در 20 مرحله)” بارگیری کنید
بازاریابی و تبلیغات: تفاوت در چیست

 

بازاریابی و تبلیغات چیست؟
بازاریابی مطالعه رفتار مصرف کننده و بازار است. هدف اصلی آن جذب و جذب مشتری و همچنین حفظ مشتریان فعلی است. به طور خلاصه ، بازاریابی به معنای افزایش فروش برند یا یک شرکت است.

هنگامی که به تفکیک بین بازاریابی و تبلیغات می پردازید ، می فهمید که بازاریابی مفهومی بسیار گسترده تر از تبلیغات است. برای اطلاع از همه مواردی که بازاریابی را در بر می گیرد ، بگذارید “4” را که بخشی از تعریف کلاسیک بازاریابی است ، مرور کنیم:

محصول: محصول یا خدمات. شرکت ها با فروش محصولات یا خدمات وجود دارند. در بازاریابی ، تعریف محصولات بیشتر به این معناست که به جای ویژگی های فنی آنها ، تا چه اندازه آنها با نیازها و خواسته های مصرف کنندگان مطابقت داشته باشند.
محل قرار گیری: محل فروش یا توزیع. شما می توانید بهترین محصول دنیا را داشته باشید ، اما اگر مصرف کنندگان نتوانند به آن دسترسی پیدا کنند ، بی فایده است. بنابراین ، این “P” بازاریابی تضمین می کند که محصولات و خدمات با وسایل مختلف ، چه از طریق فروشگاه های فیزیکی و چه از طریق تجارت الکترونیکی در دسترس مصرف کنندگان قرار می گیرد. همچنین با ایجاد تجربیات مثبت خرید که کاربران را به سمت مارک جلب می کند می پردازد.
قیمت: قیمت یک محصول عامل اصلی در بازاریابی است. یک تیم بازاریابی برای قیمت گذاری یک محصول باید از چندین فاکتور مختلف در نظر بگیرد ، مانند اهداف اقتصادی شرکت ، درک یک محصول و انتظارات مخاطب هدف.
ارتقاء: این آخرین “P” شامل کلیه اقدامات مختلف بازاریابی و ارتباطاتی است که برای معرفی و ایجاد یک درک مثبت از یک محصول به مصرف کنندگان انجام شده است. همانطور که ممکن است تصور کنید تبلیغات یکی از مؤلفه های مهم این “P” است ، اما این تنها مورد نیست.
6 مفهوم بازاریابی
بازاریابی آنلاین یا بازاریابی دیجیتال: همچنین به عنوان بازاریابی 2.0 یا مارک سایبری شناخته می شود. این هدف همان بازاریابی سنتی است اما از فناوری های جدید و شبکه های اجتماعی برای تبلیغ محصولات یا خدمات شرکت به صورت آنلاین استفاده می کند. درست مانند اینکه بین بازاریابی و تبلیغات آفلاین تمایز قائل هستیم ، باید بین بازاریابی دیجیتال و تبلیغات دیجیتال تفاوت قائل شویم.
بازاریابی مستقیم: این نوع بازاریابی به دنبال ایجاد نتیجه خاص در یک هدف خاص مانند بازدید از فروشگاه اینترنتی یا تکمیل فرم در صفحه فرود فرم تماس است. این می تواند تحویل های مختلفی از قبیل پست الکترونیکی سنتی ، تله مارکتینگ ، محل فروش ، ایمیل و غیره داشته باشد. این یکی از موثرترین و آسان ترین روش های اندازه گیری است.
بازاریابی ایمیل: این تکنیک مبتنی بر ارسال ایمیل به مخاطبین در یک پایگاه داده است. این یکی از اولین تکنیک های بازاریابی دیجیتال است ، اما همچنان نتایج خوبی را ارائه می دهد. شخصی سازی و اتوماسیون در حال حاضر دو محبوب ترین روند روندهایی هستند که بازاریابان ایمیل از آن استفاده می کنند.
بازاریابی ویروسی: تقریباً هر کس که در رسانه های اجتماعی قرار دارد با بازاریابی ویروسی مواجه شده است ، خصوصاً از طریق فرم های فیلم های ویروسی. این نوع بازاریابی برای انتشار اطلاعات در مقیاس بسیار وسیع از طریق اینترنت ، اغلب از طریق خود کاربران رسانه های اجتماعی کار می کند.
بازاریابی تلفن همراه: بازاریابی موبایل شامل تمام تاکتیک های ارتباطی است که برای دستگاه های تلفن همراه مانند تلفن های همراه استفاده می شود. این نوع بازاریابی به دلیل عادات مصرف زیاد کاربران ، در طی سالها اهمیت بیشتری یافته است.
بازاریابی عملکرد: این یک روش بازاریابی است که در آن بازاریاب فقط می تواند نتایج حاصل از فعالیت خود را بدست آورد. به طور معمول ، اهداف مبتنی بر اقدامات مشخصی هستند که مخاطب باید انجام دهد.
تبلیغات چیست؟
تبلیغات نوعی ارتباط است که به طور مستقیم با مصرف کنندگان در نظر گرفته می شود. هدف کلی تبلیغات افزایش مصرف یک محصول یا خدمات ، بهبود تصویر یک نام تجاری یا تغییر مکان مجدد آن در ذهن مصرف کننده است. در تمایز بین بازاریابی و تبلیغات ، تبلیغات بخشی از بازاریابی است ، به طور خاص در استراتژیهای تبلیغاتی.

امروزه ، بازاریابی دیجیتال و تبلیغات دیجیتالی هنگام ارتقاء محصولات و خدمات جدید ، حتی بیشتر از رسانه های سنتی ، ضروری هستند.